Fotograf na Chrzest - jak się przygotować?

by - 10/27/2022


Jak przygotować się na współpracę 

z fotografem podczas Chrztu Świętego Waszej pociechy? 


Spieszę z pomocą ♥ Jeśli zastosujecie się do moich wskazówek - piękne zdjęcia i uwiecznienie wszystkich najważniejszych chwil GWARANTOWANE!

Istnieje jeden, najważniejszy punkt ze wszystkich:

1. Nie jestem dla Was "Panią" Fotograf! Jestem Paula i proszę sobie to wbić do głowy! :D Skrócenie dystansu pozwala Wam, jako klientom, poczuć się przy mnie swobodniej, mniej się krępujecie i zachowujecie się naturalniej. Dzięki temu łatwiej jest mi uchwycić prawdziwe momenty z całego przebiegu uroczystości.



PRZYGOTOWANIA

W zależności od pakietu możecie mieć zdjęcia z przygotowań, lub też nie. Osobiście polecam tego typu ujęcia, jednak trzeba pamiętać o tym, aby odpowiednio się do nich przygotować: 

MIEJSCE

Postarajcie się, aby przestrzeń, w której będziecie się szykować była posprzątana (brak zbędnych rzeczy, ubrań, itp.) - chodzi tutaj zarówno o czystość kadru, ale także o Wasz komfort, abyście nie martwili się i nie stresowali, że na zdjęciach pojawi się np. brudna ścierka, czy czyjaś piżama. :) 

CO PRZYGOTOWAĆ?

Tak naprawdę najważniejszy jest spokój, uśmiech i naturalność. Będę u Was z odpowiednim wyprzedzeniem, więc nie warto dodatkowo zamartwiać się, że z jakiegoś powodu nie zdążymy do Kościoła. Przygotujcie także w jednym miejscu ubranka i detale do fotografowania (buciki, Świeca, szatka, itp.)

Na zdjęcia z przygotowań przeznaczam zazwyczaj ok.40min-1h. To w zupełności wystarczy, a czasami uda mi się zrobić wszystkie zdjęcia wcześniej. Zostawiam Was wtedy i udaję się do Kościoła, gdzie sprawdzam ustawienie ławek, Chrzcielnicy, dostosowuję ustawienia aparatu.



MSZA ŚWIĘTA

Upewnijcie się, czy Chrzest ma miejsce podczas Mszy Świętej, czy już po niej. Pamiętajcie, aby dowiedzieć się ile Chrztów odbędzie się podczas tej Mszy i postarajcie się być odpowiednio wcześnie, żeby zająć pierwszą ławkę w dogodnym dla mnie, jako dla fotografa, miejscu. Poproście gości, aby nie dokumentowali uroczystości swoimi telefonami, aby mi nie przeszkadzać. Sama miałam jedną taką przykrą sytuację - w najważniejszym momencie, podczas polewania główki dziecka, jeden z wujków wszedł mi w kadr i zasłonił dziecko. Niestety, rodzice musieli się wtedy zadowolić ujęciami od owego wujka, ponieważ sami zaakceptowali fakt "drugiego fotografa" mimo moich próśb i uwag co do tego.



Jeśli dziecko nie śpi podczas Mszy, śmiało możecie trzymać je na kolanach, czy też na rękach (chwilę mama, tata, Chrzestni - dzięki temu będziecie mieli różnorodne ujęcia z Kościelnych ławek).

Podczas wykonywania znaku krzyża na główce maluszka zwróćcie uwagę na to, by nie zasłonić mu twarzy całą ręką oraz aby nie stać do mnie tyłem - postarajcie się spojrzeć kątem oka gdzie znajduję się z aparatem. NIE SPIESZCIE SIĘ! Róbcie to powoli albo nawet zatrzymajcie na chwilę rękę na główce dziecka, abym mogła zrobić dobre ujęcie.



Kulminacyjnym momentem jest oczywiście polanie główki dziecka przez Księdza - wtedy skupcie się na tym, aby nie zasłonić mi całej sceny - czasami stoję nieco dalej od Was, aby uchwycić szerszy kadr. 

Nakładanie białej szaty przez Matkę Chrzestną - należy to robić powoli, bez pośpiechu, można spokojnie przez kilka sekund poprawiać szatkę. Pamiętajcie, żeby nie stać do mnie tyłem i aby napis na szatce był skierowany w moją stronę. Podobnie z zapalaniem świecy przez Ojca Chrzestnego - najlepiej stanąć bokiem do aparatu i - znowu - bez pośpiechu!



Podsumowując: musicie pilnować, by nie odwracać się do mnie tyłem, nie zasłaniać dziecka i nigdzie się nie spieszyć, a na pewno uda mi się złapać piękne kadry!

Po Mszy, kiedy większość ludzi opuści już Kościół, a organista zakończył grę - zapraszam Was na pamiątkowe zdjęcia na Ołtarzu. Od Was zależy czy będzie to tylko zdjęcie z rodzicami, z chrzestnymi, z dziadkami, czy też z całą obecną rodziną. Zazwyczaj wiele zależy od tego, czy zostaję z Wami także na przyjęciu, ponieważ tam mamy więcej czasu i spokoju, aby wykonać pamiątkowe zdjęcia pozowane.



PRZYJĘCIE

Pierwszym punktem przyjęcia są przeważnie życzenia - chociaż tutaj dużo zależy od samego zainteresowanego, który niejednokrotnie po Mszy bywa głodny i zmęczony. Jako rodzice znacie najlepiej swoje dziecko - jeśli wiecie, że powinno teraz zjeść - nakarmcie je PRZED życzeniami. Jeśli boicie się, że goście zaczną ustawiać się w kolejce zanim cokolwiek powiecie, pomyślcie o tym już przed Chrztem i zorientujcie się, czy macie możliwość skorzystania z pokoju do karmienia. Możecie po przyjeździe z Kościoła udać się z dzieckiem prosto do pokoju, w którym je nakarmicie. Unikniemy wówczas zdjęć, na których maluszek domaga się uwagi i płacze na każdym ujęciu ze składania życzeń, a chyba nie na tym nam zależy?;)

Podczas przyjęcia staram się uchwycić emocje gości, rozmowy, uśmiechy, zabawę dzieci. Następnie przeważnie jest obiad - proszę, poinformujcie mnie wcześniej czy przewidujecie dla mnie miejsce przy stole i porcję obiadową (nie wymagam tego - jest to informacja, która pozwala mi poczuć się komfortowo i jeśli takiej porcji nie przewidujecie, mogę np. wyjść na zewnątrz w oczekiwaniu aż goście zjedzą, czy zamówić sobie kawę i usiąść w jakimś miejscu z boku zamiast krzątać się bez celu po sali). 

Po obiedzie, kiedy wszyscy są już rozluźnieni, zapraszamy gości do pozowanych ujęć z Waszą pociechą - możecie przekazywać dziecko innym na ręce lub stać razem z nimi (jest to lepsze rozwiązanie i mniejszy stres dla dzidziusia). Jeśli dziecko śpi, wówczas decyzja czy chcecie je obudzić, czy też nie - należy do Was. Możemy oczywiście poczekać i mieć nadzieję, że zdąży się obudzić przed końcem czasu mojego zlecenia, ponieważ w zależności od wybranego pakietu mogę być z Wami przez określony czas. 

Jeśli chcecie mieć zdjęcia tortu - to także musicie zaplanować tak, aby został on podany w czasie, w którym z Wami będę. 

I to w zasadzie chyba wszystko, jeśli chodzi o zdjęcia podczas uroczystości Chrztu Świętego. ♥

Podobny post chciałabym przygotować dla fotografów - jak się przygotować? Gdzie się ustawić? Co robić, a czego lepiej unikać? O co zapytać klientów? Jak przygotować wycenę? itd.

Jesteście zainteresowani taką tematyką?
Jakie sesje chcielibyście omówić następnym razem?

You May Also Like

0 komentarze

Dziękuję za każde napisane słowo !♥
Thank You for every written word !♥